CADANGAN MENAMBAHBAIK DAN MENAIKTARAF SKIM PERKHIDMATAN PPT PERKHIDMATAN GUNASAMA PERSEKUTUAN KEPADA SKIM PERKHIDMATAN PEGAWAI TADBIR KORPORAT (PTK)

Memorandum PTK untuk laman web kepak

Sila klik link di atas untuk bacaan dan makluman terbaru daripada Presiden KEPAK

This entry was posted in Berita Terkini. Bookmark the permalink.

One Response to CADANGAN MENAMBAHBAIK DAN MENAIKTARAF SKIM PERKHIDMATAN PPT PERKHIDMATAN GUNASAMA PERSEKUTUAN KEPADA SKIM PERKHIDMATAN PEGAWAI TADBIR KORPORAT (PTK)

  1. Mindon Min says:

    Sabenarnya usaha gigih daripada tuan/puan amat disanjung tinggi. Dan kepada sesiapa yang membacanya jangan lah beangan-angan dengan skim yang dinyatakan.
    Orang kata kalau nak ukur baju biarlah dengan diri sediri. Belajarlah memahami keadaan kita dengan persekitaran. Nak sebut pun tak tergamak, Pegawai Tadbir Korporat ini apa specialnya dengan nama tu,
    Yang penting Skim gaji, Tak payah nak minta sampai 54. Kita kena fikir sama yang lulus KPSL, bukan hanya Ijazah, sbb ijazah boleh minta PTD yang lebih baik skim dan kerjayanya. Oleh itu sepatutnya yang dapat ijazah diminta beri kemudahan untuk mengisi kekosongan jawatan PTD yang melambak kosong dan diisi dengan pegawai kontrak. Mengapa kita tak diberi peluang,
    Habaq kat kat KPPA kita tak sempat pun nak pergi 48 atau 52, sebab uumur pun dah lanjut.
    Hak lulus KPSL diberi peluang sebagaimana yang disebut dalam Skimsekarang tapi tak pernah dipraktikkan. kerana kita ni siapa?

    Kesihatan ada menterinya, pertahanan ada menterinya , pelajaran ada menterinya, tapi kita siapa_ mungkin boleh refer kat YB Dato SHahidan.

    .Mari lah kita fikir dan melihat sejarah kenapa PTA dimansuhkan,
    MArilah kita fikir kenapa penghulu boleh dapat N40.
    Mari lah kita fikir dan berjuang untuk keseluruhan N. Jangan lah hendak menjadi enau , nak melepas pucuk masing2. Lupakan dendangan lagu2 daripada pihak tertentu yang hanya bermain sandiwara.

    kata orang minta biar berpada, tak salah kalau n36 minta elaun lebih kerana dah 25 tahun dalam perkhidmatan, baru nak boleh kesitu, Jangan irihati kalau N26 nak minta elaun 36, sebab depa juga tunggu 26 tahun nak boleh kesitu. Tidak macam sesetengah jawatan 4 tahun dah boleh berlari 7 tahun menongkah langit,

    fikir-fikirkan lah

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s